1 augusti

Hello alla Svennar! :)
'
Igår satte jag alarm på 9:30 men vaknade klockan 7:30 på grund av att jag fortfarande har lite jet lag kvar i kroppen, antar jag. I alla fall lyckades jag somna om och vaknade vid 9 istället och gick upp. Scott och Kelly jobbade natt så Kelly sov men jag möttes av ett "Good morning Sunshine!" av Scott, och sedan pekade han på vardagsrumsbordet. Där låg en lapp där det stod "Amanda! You Are A Confederate Now! //SCOTT & Kelly Jo" och under lappen låg en vinröd t-shirt som det stog "CALEDONIA Confederates" på. Jättefin och den passade perfekt! ;)
'
Som jag sa igår så skulle jag och Scott och Shoppa lite idag, så blev det inte för det dök upp annat. Först åkte vi för att typ skriva in mig i Mississippis system så jag kan registrera mig i skolan, det var först och främst vaccin jag tagit och när jag tog dom, men jag hade inte med mina vaccin papper så vi fick åka tillbaka hem och hämta dem. På vägen åkte vi förbi Scotts mamma, Marys, lilla "fast-food-kiosk" för att hälsa och äta lite frukost/lunch. Jag tog en grilled chicken wrap som var väldigt god. Scotts syster med 2 barn var också där.
När vi kom tillbaka till "vårdcentralen" löste sig allt med att jag behövde ta 2 sprutor, då var Ashley där också (Kellys dotter) vilket var första gången jag träffade henne.
Sedan åkte vi till skolan för att lämna vaccinpappren och hämta mitt schema, vilket gick bra. Jag frågade också om aktiviteter efter skolan, jag vill testa volleyboll och basket, och eftersom många tjejer är väldigt korta här så sa dom att jag säkert kan komma in på båda. Men vi var tvugna att åka förbi doktorn för en hälsokontroll och allt var på topp. Sköterskan sa att hon hade en dotter och en son i samma årskurs och skola som jag, och att jag ska hålla mig borta från sonen för att han var "messed up" men att dottern var "a smart kid". Så vi fick hennes nummer så jag och hon kan träffas innan skolstart så hon kan hjälpa mig hitta. ;)
'
På väg hem såg det ut som att det skulle bli storm. Det började blåsa och regna och himlen var mörk men det gick över ganska snabbt. Till middag blev det en ham-and-cheese-mikro-bröd-grej och en tomat med egen vinäger dressing, som jag kunde göra eftersom jag köpte det igår när jag var och handlade med Kelly. Det åt jag framför tven.
Resten av kvällen blev (som ni kanske förstår efter den här långa texten) till att chilla på mitt rum med dator och tv för Kelly åkte till jobbet och Scott behövde sova efter att ha jobbat hela natten och åkt runt med mig hela dagen.
'
Så såg min dag ut!
'
Lappen
'

T-shirten
'

Skolbussar som stog på skolgården
'

Kommentarer
Postat av: mikaela

gudvad gladjag är att du har det bra<3

2012-08-02 @ 07:12:54
Postat av: Pappa T

Sound like your year starts out just perfect :-D

When does school starts..?



What does it mean "you are a confederate"?



Have the best of times!

2012-08-02 @ 07:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0