5 augusti - Första hemlagade måltiden

Jag ställde klockan på 7, för att Scott sa igår att vi skulle åka hemifrån vid 8 för att fixa lite saker och sedan åka till kyrkan. De går i kyrkan varje söndag som de är lediga på, Kelly var inte ledig denna gång. Jag kom i alla fall upp ur sängen vid 7:30, då var ingen uppe, så jag gick och la mig igen och tänkte att Scott väcker mig om han vaknar. Men för säkerhets skull satte jag klockan på 9. Då var det fortfarande ingen uppe när jag kom upp.
Jag åt lite frukost, mjölk och flingor, vilket har varit min frukost varje morgon sedan jag kom hit. Som tur var är det fortfarande gott! Efter frukost satte jag mig med datorn i mitt rum och då tror jag Klara gick upp. Vi gjorde typ ingenting tills klockan var 1, då vaknade Scott. Ingen kyrka denna söndag alltså.
'
Iförrgår köpte Scott 4 stora stekar att laga till middag med potatis, det skulle bli den första hemlagade måltiden. Men näpp, så blev det inte. Det blev inte tid så vi åt ute istället.
Däremot idag fanns det inget annat att göra så när han kommit i ordning för dagen åkte han, Klara och jag och handlade för en dunder lunch. Jag såg till att det kom med lite frukt och grönt i vagnen. Väl hemma plockade vi upp och ställde in allt i kylen, då hade Kelly vaknat.
Scott och Kelly började med maten och jag gick in på rummet och pratade lite med pappa, på viber, som jag inte gjort sen jag lämnade Sverige. Det var trevligt!! Efter det var jag i köket och pratade med familjen. Familjen här. ;)
'
Första riktiga, hemlagade måltiden osade i luften. Tyvärr är deras mat bord fullt med bröllopsgrejer så jag och Klara satt vid köks baren eller vad man ska säga och Kelly och Scott satt vid tv bordet.
Det var riktigt gott! Stor köttbit och korv med potatis och sallad. Lite roligt var att Kelly körde potatisarna i mikron. Men det smakade faktiskt som vanligt ändå.
'
Kanske inte ser super gott ut men det var det!
'
Imorgon är första skoladagen! Önska mig lycka till!!
God natt

Kommentarer
Postat av: Annika J

Lycka till Amanda! Ska bli roligt att läsa om din första dag på Caledonia high! Bra med lite hemlagat:)

2012-08-06 @ 21:56:24
Postat av: Pappa T

Gott mos passar bra att kommentera detta med...

Hoppas skolans första dag blev bra!

2012-08-06 @ 21:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0