7 augusti - Andra dagen i skolan

En kompis var smart och frågade på facebook vilken tid skolan börjar på morgonen och slutar för dagen, vilket jag totalt glömde säga. Det ringer in första gången 7:40, då går man till klassrummet sedan måste man vara i klassrummet när andra ringningen är, 7:45. Sista utringningen är klockan 3 alla dagar förutom onsdagar, då är det klockan 1:15. :) Man har lika många klasser på onsdagar, de är bara kortare och man skippar första 20 minuters rasten.
'
Min sista klass för dagen, engelska (ni måste vänja er vid att jag säger klass (eller period) istället för lektion, för det är så man säger på engelska), var hemsk! Jag gillade inte engelska lektionerna i Sverige för att jag är dålig på engelska och tycker det är svårt. Tänk då att läsa engelska i 2a rings svenska nivå... Läraren pratar otroligt snabbt och man gör saker hela tiden och massa läxa första dagen. Sedan har jag dyslexi så jag läser väldigt långsamt. På engelskan skulle vi läsa en text och svara på frågor, när jag hade läst klart var vissa redan klara med frågorna och när jag hade gjort 2 av 7 var alla klara. Så jag ska försöka byta till engelska 2.
'
Lunch: Hamburgebröd med kyklingröra eller gårdagens spagettiköttfärsmos i med pommes och denna gång jordgubbsmjölk. I fortsättningen kommer jag välja vanlig mjölk, choklad och jordgubb smakade bara socker.
'
När jag kom hem åt jag den sista centerbiten jag hade med mig (har annan choklad med mig) men nu får jag klara mig utan center i 10 månader! D:
'
Den sista Center biten!
'
Till middag blev det kokt korv med bröd, ketchup, senap, majo och chips... Låter nyttigt va? ;) Jag hoppade i alla fall majonäsen.
'
Sen kom Scott hem och då var det presentutdelning. Klara gav Scott och Kelly Tyskt gelégodis, Milka choklad och CD med tysk musik på. Jag gav dem cerpentiner i gul och blå färg (de hade inte sett sånna innan, jag visade hur man gjorde och det var precis samma blå som temat på deras bröllopå så de kanske använder de blå), en ost hyvel (som dom aldrig hade sett förut heller, men nu blir de tvugna att köpa lite god ost), en påse Ahlgrens bilar, en liten påse "älg godis" (någon salgs gelé godis) och till slut fick Kelly, Scott och Klara varsin Marabou Schweizernöt.
Tidigare fick Scott och Kelly en liten Kalles kaviar tub och en Sverigeflagga.
'

Mina presenter till dem
'
Scott gillade cerpentinerna, han skojar hela tiden
Funny guy
'
Plötsligt var det värsta vattenkriget igång mellan Scott och Kelly...
'

Tävling om vatten slangen
'
Imorgon är det onsdag alltså kort dag, vi får se hur det är. :)
'
Puss och god natt!

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Once again - great reading!

Don't worry about your English class. I had the exact same problem 30 years ago. Just hang in there and do what you can do - no worries.

Låter som vi skall stoppa kommande brev fulla med center...

2012-08-08 @ 07:21:46
Postat av: Snabeln

Hahaha dina värdföräldrar verkar så roliga!!! xD

2012-08-08 @ 12:20:33
Postat av: stellan Jacobsson

Grattis till A!

Clever girl.

2012-08-21 @ 21:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0