Exchange träff

Igår, Lördag åkte jag jag, Klara, Kelly och Ashley (Kellys dotter) till columbus för lite shopping. Först åkte vi för att försöka fixa ett Amerikanskt nummer till mig och Klara. Killen som jag har skrivit lite om jobbar på en telefon butik och hade sagt att vi kunde komma dit så skulle han hjälpa oss. Han heter Tyler förresten. Det fanns tyvärr inga simkort som passade våra mobiler för tillfället, så vi får se när det blir av.
Sedan åkte vi och hämta upp Michelle (Kellys äldsta dotter) och åkte och åt lunch allihopa tillsammans. När alla var mätta och belåtna åkte vi för dagens huvudpunkt, att hitta en klänning till Klara inför bröllopet. Det blev inte som tänkt... Jag, som hatar klänningar och bara har ägt 2 stycken frivilligt i hela mitt liv, hittade en klänning, men inte Klara! Kommer lägga upp en bild på den lite senare.. Den är i alla fall ärmlös och i en härligt rosa färg. :) Gissa vad den kostade som ursprungspris... $60! Och gissa vad jag köpte den för på rean, på rean, på rean! $12:83 vilket är 86:19kr!!! ("på rean, på rean, på rean" är för att ursprungspriset var $60:00, sen var den nedsatt till $29:99, sen 19:99, vilket stod på lappen men när jag kom till kassan för att betala sa dom $12:83! :D)
'
Idag, söndag var det en träff för alla utbytesstudenter i området (vissa bodde 1 h härifrån) men det var i Caledonia, så jag och Klara har tur som bor här, på samma ställe som områdesansvariga. Det var jag (Sverige), Klara (Tyskland), Jonas (Tyskland), Fabienne (Tyskland), Maria (Ryssland), Marina (Ukraina) och Best (Thailand). Jonas var den enda killen. Alla studenterna från Tyskland var dem vi hämtade från Birmingham den 2a augusti, så dom visste man redan vilka det var. Vi pratade, områdesansvariga, Joy, gick igenom regler för året (jag måste ha minst C i alla ämnen annars kan jag bli hemskickad... :S) och allt avslutades med ett bad i poolen.
'

Tyskarna: Klara (min värdsyster), Jonas och Fabienne
'

Marina, Maria, Jonas och Fabienne
'

POOLEN
'

Efter badet: Klara, Best, Marina, Maria, Jonas och Fabienne
'
Vi var tvugna att åka vid ungefär 5 för att Kelly skulle hem för att göra sig i ordning för att åka till jobbet. 
När Scott kom hem, precis efter Kelly hade åkte, åkte vi till den Mexikanska restaurangen här i Caledonia. Det blev en Tacosalad med kyckling. :)
'
Nu är klockan seent och det är första dagen på 3e skolveckan imorn så nu ska jag sova.
Gud najt

Kommentarer
Postat av: Linnnnéa

Haha tredje skolveckan redan!? Jag börjar skolan imorrn! ;P

2012-08-20 @ 13:19:39
Postat av: Pappa T

Ni verkar ha det hur bra som helst.

Kul!

Hur går det med idrotten i skolan? Har du kunnat testa på volleyboll eller något annat?

2012-08-21 @ 10:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0