4 augusti (forts) - Kvällsäventyr med Klara och Scott

(Slutet av gårdagens inlägg:)
"Sedan åkte vi hem, tog det lugnt i en timme, sen kom Scott hem. Och då bar det iväg på andra äventyr, vilket jag skriver om imorgon för det är sent och jag ska upp tidigt imorgon för att gå i kyrkan. Det blir spännande att se hur det är!"
'
Japp, som sagt, sen var det dags för andra äventyr... Jag, Klara och Scott satte oss i bilen och bestämde oss för att ta en sväng förbi skolan för att visa Klara var den ligger. Det stod tusen skolbussar på parkeringen, och jag som var farsinerad när jag och Scott var där och det fanns 2...
'
När vi var klara vid skolan var det dags att åka till Columbus och käka middag. Scott valde buffé, eller smörgåsbord som han sedan sa.
Smörgåsbord eller typ [smårgårsbord] som dom säger här, används tydligen ganska mycket i USA, det visste inte jag. När jag översatte det åt honom blev han väldigt förvånad över betydelsen och det lät ganska kul, "sandwichtable".
Sedan hände något spännande!... Vi körde förbi några poliser och efter en stund körde dom upp bredvid oss och stirrade in i bilen för att sedan lägga sig bakom oss och slå på blåljusen... Scott stannade vid sidan av vägen och vevade ner rutan. En poliserna kom fram och sa "You didn't have your belt on." och Scott sa "Oh, yes sir, I did.". Då pekade polisen på mig och sa "I meant her.". Jag Hade Blätet På Mig Hela Tiden!!! Men tydligen inte ordentligt... Jag hade det nedanför axeln istället för på axeln så det skär in i halsen hela tiden, så när de åkte upp jämsides med oss kunde de inte se bältet.. Aja, Scott behövde bara visa sitt körkort och sen kunde vi köra igen. Ingen bötter (tack och lov, för då hade Scott säkerligen skällt ut polisen och fått ännu mer böter (;).
Trots all dramatik på vägen kom vi till slut fram till restaurangen. Oh Lord vad mycket olika mat det fanns! Glömde ta kort tyvärr men det var ett riktigt jäkla smörgåsbord alltså. ;)
Jag började med grönsaker (för det har jag saknat :P), sedan testade jag lite olika pasta och köttfärs och en friterad räka (Thailandkänsla), sedan blev det tacos.
Efter maten, återstod efterrätts bordet... mycket, mycket sötsaker men små, små fat att få plats med allt man ville ha på, så jag tog en mat tallrik istället. I en av matlängorna fanns det nämligen frukt, så det blev ananas, melon, tranbär och persika. Sedan måste man ju vara lite onyttig, så det blev lite grädde och vaniljglass till.
'

Blåljus i backspegeln
'
Det som Scott hade planerat för kvällen var att vi skulle åka till ett ställe där ett band skulle spela "some good music" och en av sångarna ska sjunga på hans bröllop. Så när alla var mätta och glada (eller övermätta) åkte vi dit. Jag och Klara vart lite chockade när vi kom in... Det var Endast gamlingar där! Vi var där i en halvtimme sedan tror jag Scott insåg att det kanske inte var optimala stället för 2 tonårstjejer. Det var dock ganska bra musik och väldigt kul att kolla på alla tanter när de skulle dansa linedance och skaka loss till Johnny be good (vilken var den enda sången jag och Klara kände igen, båda från Back to the future, det tycket Scott var kul av någon anledning). Innan vi skulle gå stod vi och pratade lite med några Scott kände och sedan av någan anledning stod vi plötsligt på scenen och blev välkomnade till USA av alla som var där. Scott stod och tog kort och hånlog.. Han är en ond värdpappa! ;)
'

'
Vilket äventyr va? ;)
'

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Great balls of fire!

Jösses vilken fantastisk start på ditt år du haft!

Enjoy

2012-08-05 @ 21:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0