Resor hit och dit

2 augusti
Igår, torsdag, var en lugn morgon. 
Sedan vid lunchtid ungefär åkte jag, Kelly och Scott "to town" (Columbus, MS) för att fixa lite saker. Först svängde vi förbi några av deras vänners kontor, för att de skulle checka av något med med bröllopet. Mina värdföräldrar, Scott och Kelly, ska gifta sig den 25e Augusti, och ha ett stort bröllop
Så efter vi hade pratat klart med deras vänner åkte vi till tingshuset gör att de skulle fixa sin bröllops licens, vilket gick bra. 
Näst på tur var kyrkan där de ska gifta sig. De skulle kolla var de skulle byta om och se hur många bord de fanns där de ska ha sin mottagning, men en sur tant körde ut oss ur mottagningslokalen... Scott var iinte glad, hehe. När vi skulle åka därifrån upptäckte vi att bilnycklarna satt kvar i bilen... och bilen var låst! Så vi fick vänta på en kille att komma och låsa upp. 
När vi kom där ifrån var klockan middags dags så vi åkte in på någor BBQ ställe. Jag och Kelly tog någon chicken fajitas och Scott tog friterade revbensspjäll... 
Efter det åkte vi till en biluthyrning, för vi skulle åka till Birmingham, AL, för att hämta upp 3 tyska utbytesstudenter eftersom områdesrepresentanten inte kunde åka. Det var en stor bil med chaufför. Två timmars biltur dit, deras flyg var försenat så vi fick vänta där typ 2 timmar, sen kom de! En kille och 2 tjejer. Vi satte oss i bilen och sedan var det 2 timmar tillbaka igen. De däckade med en gång, för de kom direkt från Tyskland så för dem var klockan 6 på morgonen och de hade inte sovit något. Vi lämnde av killen 10 min utanför Columbus och den ena tjejen blev hämtad där vi hade vår bil. Den sista tjejen följde med oss hem för hennes värd mamma var "out of town". Hon fick sova i rummet mitt emot mig.
'
"In da ca"
'
3 augusti
Idag, fredag, har också varit mycket åkande. Jag gick upp lite före 10 och tog en skål med special K och mjölk. Ingen annan var uppe (förutom Scott, som redan hade åkt till jobbet). Sedan kom Klara upp (den tyska utbytesstudenten). Ungefär 11 vaknde Kelly, då gjorde vi oss i ordning för att åka till Tuscaloosa, AL, halvägs till Birmingham, där vi var i torsdags. I Tuscaloosa skulle Kelly fixa sin bröllopsklänning, men innan det gick vi och shoppade och åt tacolunch "in the mal". Det var jag, Klara och Kelly. 
Jag och Klara var de näst första som fick se Kellys bröllopsklänning. Jag hjälpte henne att knäppa korsetten men trots korsetten kunde vi inte få igen dragkedjan. Det slutade med att den ska göras större längst upp. Kelly ska ha på sig knallblå 16 cm klackar som inte ens kommer synas under klänningen men hon behövde komma upp lite för att klänningen inte skulle släpa i marken. Hon kan gå väldigt bra i dom! :O (Jag tog några bilder på klänningen, men det är nog bäst att jag håller dom för mig själv tills efterbröllopet, för Scott får inte se den innan.)
Sedan var det dags att åka tillbaka till Columbus, där skulle vi förbi Kellys syster för att hämta en grej, men vi stannade och pratade i en timme och då berättade Kellys systrer att Klaras värdmamma, Joy, som också är områdesansvarig, var hemsk och att det var en "crazy family" och att hon var väldigt strikt och sträng och att hennas tidigare utbytesstudenter inte trivdes där. Gissa om Klara blev taggad på att bo med henne... Men Joy hade tidigare frågat om Scott och Kelly ville ha en extra utbytesstudent. Efter att ha pratat med Kellys syster var det så gott som bestämt att Klara ska stanna med oss. SÅ NU HAR JAG EN VÄRD SYSTER! En 96a från Tyskland! Hon är jättesöt och trevlig!
Efter det åkte vi till Walmart och mötte Scott som hade planerat att grilla ikväll. Så blev det inte... Det drog ut på tiden inne i walmart och sedna var det heelt slut på bensin i bilen när vi skulle köra hem så då bestämdes det att vi skulle äta ute även denna måltid.
Till slut kom vi iväg till något kycklingställe. Jag tog en sallad (vilket kändes bra med tanke på all skräp mat).
Nu ligger jag i min säng ock bloggar, nyss var en av Kelly och Scotts kompis förbi med två barn. Hon ska dekorera kyrkan för bröllopet så de planerade lite för det. Den älsta pojken som var med tror jag var 2 år yngre än mig och han ska gå året under mig i Caledonia High School, så vi pratade lite om det. Nu känner jag i alla fall en som ska gå på skolan som jag kan fråga om jag är helt vilse. ;)
Klara och jag kommer troligtvis gå de flesta av kurserna tillsammans i skolan.
'
Kellys knallbåa högklackade bröllopsskor
'
4 augusti
Imorgon, söndag, ska troligtvis jag, Klara och Kelly åka tillbaka till Kellys syster och bada i hennes pool, om det är fint väder. Michelle, Kellys älsta dotter, och Ayden, Michelles son - Kellys barnbarn, kanske också kommer. Det blir fösta gången jag får träffan Michelle. Hon verkar väldigt snäll! :)
Observera att Kelly är 38, Michelle är 19 och Ayden är 1. Kelly var alltså 19 när hon fick Michelle och Michelle var 18 när hon fick Ayden. Det är vääldigt vanligt här i USA. Och Kellys morfar lever fortfarande vilket betyder att han har ett barnbarns-barnbarn och Hayden har en gammel-gammel-morfar! Den du! :)
'
Sorry för att det blev så mycket text, men vill ni veta vad jag gör... Läs det! ;)
Puss och kram
'

Kommentarer
Postat av: Annika J

Vad kul med värdsyster Klara! Intressant att områdesansvarig är en crazy family. Kan inte vara så kul att komma med jetlag o få höra det för Klara. Hoppas nu hon blir kvar hos er:)kram

2012-08-04 @ 09:39:13
Postat av: Totte E

Vilka fina skrifter du gör ;)

fortset i den stilen om du orkar ett helt år då :)

Jag skulle alldrig orka XP



Du och dina barns-barns-barns-barn XD

2012-08-04 @ 14:12:38
Postat av: Viola

Haha du värkar ha det bra där ;) låter som om det är mycket åkande hit och dit ;)

2012-08-04 @ 14:51:32
Postat av: Pappa T

Fantastic fun to read about your life in the US!

Great text!

Do you feel happy with a "host sister "?

Lots of love

Dad

2012-08-04 @ 18:50:23
Postat av: Julia Snabel

Hej Amanda! :D Har gått in på bloggen typ hela tiden den här veckan men som du kanske märkt inte kommenterat än. Det känns i alla fall jättebra att du verkar trivas och att du inte hamnade i "the crazy family" eller något! xD Och det är bara bra att du skriver mycket för då får jag något roligt att göra ;) Lycka till i skolan om några dagar!!!!!!!! :D

2012-08-04 @ 20:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0