Fredag och lördag - Coffee, Swedish pancakes and meteor shower

I fredags var första gången jag och Klara åkte skolbussen på morgonen, till skolan. Annars har vi alltid fått skjuts. Vi frågade busschaufförren en gång när vi åkte hem vilken tid han kom för bi oss på morgonen och han sa 7:15 ungefär. Så jag gick utanför dörren 7:12 och precis då kom bussen ute på vägen så jag trodde den skulle åka förbi men busschauffören stannade så snällt och väntade på mig och Klara.

 

I skolan var det World History test, som jag hade somnat i boken när jag pluggade till, men jag fick 90 av 100 poäng!!! Riktigt stolt! Med tanke på att det är historia skrivet på engenska och jag suger på båda. Pratade med Scott och Kelly om det och Klara känner samma som jag, att det är svårt att förstå engelskan och historian på samma gång. De erbjöd sig i alla fall att läsa för oss och förklara, vilket framför allt jag kommer ha nytta av med min himla dyslexi. Jättesnällt av dem!

 

Scott sa att han skulle hämta oss efter skolan så vi tog inte bussen utan stod och väntade men han kom inte… Alla bussar hade åkt och i princip alla ungar/studenter hade blivit hämtade. Varken jag eller Klara har en amerikansk mobil eller mobilkort än så vi gick till kontoret och frågade om att få låna telefonen. Scott svarade inte men Kelly gjorde och sa att han var på väg. En halvtimme efter att vi hade slutat kom han, det var ingen fara men vi vart lite oroliga att han hade glömt. Det spöregnade också så det var ju inget alternativ att gå hem med alla böcker.

 

Huvudkorridoren är tom efter att alla har åkt hem



Regn

 

På kvällen frågade Scott om vi bara ville ha en lat hemma kväll eller om vi ville åka till något CoffeeHouse och kolla på uppträdanden. Det blev att vi åkte.

Där beställde jag kaffelatte med chokladsmak vilket smakade väldigt gott. Hade dock velat ha lite mer kaffe och lite mindre choklad smak, för det smakade varm choklad.

Grejen med uppträdandena var att vem som helst som vill får skriva upp sig och uppträda och det kan vara allt från poesi och dikter till komik och musik. De flesta var bra, men sen kom en gubbe och läste typ någon dikt innantill från sin laptop. Inte så bra, jag tror det var få som faktiskt lyssnade. Mysigt var det i alla fall och kul att få se.

 

Min kaffe


Uppträdande


Klara och Scott tittar på uppträdandet

 

Efter det åkte vi och mitt-i-natten-handlade på Wal*mart (öppet dygnet runt) och sedan till shake/glass stället, där vi har varit med Kelly, och köpte varsin glass (super god) men orkade inte hela, trots att det var small size.

Tips till dig som någon gång ska åka till USA. Ta alltid minsta storleken på allt om du inte är super-duper hungrig eller väldigt stor och får plats med mycket! ;)

 

Den natten gick jag och la mig ungefär 2:30, vaknade 7:30... Kunde inte somna om för det är jätteljust i mitt rum, solen strålar in genom de vita persiennerna. Efter en stund kom jag på att jag hade en ögonbindel med mig för att använda på planet... Tog fram den och försökte somna om med den på, efter en stund igen kommer Gypsey (deras jättesnälla och glada hund) in i rummet (för hon har tydligen lärt sig hur man öppnar min dör, som man inte riktigt kan stänga ordentligt), så jag gick upp, släppte ut henne på tomten för att kissa, släppte in henne, försökte somna om igen. Det gick inte så istället gick jag upp och gjorde Swedish pancakes till mig och de andra som frukost. De vart tyvärr inte lika gott som i Sverige, men helt okej! Alla ingredienser, tillbehör och redskap fanns. Scott och Kelly sov fortfarande så jag gick in med en pannkaka på varsin tallrik med en klick chokladsås och socker vid sidan av, till dem. Klara och jag fick två var och hon gillade dem. Både Scott och Kelly var super imponerade över hur de kunde vara så tunna. Amerikanska pannkakor är ju chocka och smakar som sockerkaka, sedan häller man sirap på dem.

 

Pannkaka med chokladsås och mjölk

 

Annars har vi varit och handlat lite idag. Jag köpte lite pennor och papper som jag behöver till bilden (art-klassen). Sen har jag bara latat mig! ;) Och nyss förut kom Scott och bad mig och Klara komma ut. And so we did och det var kolsvart, men vi följde honom ut i trädgården där han hade satt 3 stolar. Vi satt där och glodde upp i himlen i kanske en halvtimme. Det var stjärnklart och i natt skulle det var ett meteorregn. Jag såg nog runt 10 stycken! Varav 2 riktigt stora som gjorde ett långt streck över himlen. Jättefint och mysigt!

 

Nu Ska Jag Sova!

God natt gott folk


Kommentarer
Postat av: mikaela

jag skulle också titta på meteorregnet men det kom aldrig några haha! och engelskan kommer om ett tag <3

2012-08-12 @ 12:41:38
Postat av: Anonym

Wonderful!

Good work on your world history test

Funny reading - love it!

Keep up that great spirit you have

:-D

2012-08-12 @ 20:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0