Torsdags - Schemabyte!

Nu tror jag att jag har jag lite tid att skriva igen! (Har faktiskt haft lite tid innan nu, men har velat göra lite annat på datorn den tiden.)

 

I torsdags fick jag skjuts av Kelly till skolan, men Klara följde inte med mig in i skolan då, hon var nämligen tvungen att åka till hälsocentralen för att registrera sig och ta sprutor, som jag gjorde med Scott innan skolan började och hon hade kommit.

Jag gick till Ms. Long klassrum (här har alla lärarna sitt eget klassrum, där de har alla sina lektioner), för att kolla om jag fått något nytt schema, alltså fått någon klass bytt. I onsdags lämnade jag nämligen in en ansökan, till kontoret, om att byta kurser, vilket alla som ville fick göra senast denna onsdag.

Jag ville byta:

  • English 3, Ms. Scott English 2, Ms. Long
  • Choral Music Physical Education (PE)
  • Geometry Algebra 2

Ms. Long är min HemKlassrumsLärare (Homeroom tescher), som jag sagt innan, alltså typ mentor eller klassföreståndare eller vad man vill kalla det på svenska. Hon är väldigt trevlig och loggade in på datorn och hittade att jag faktiskt hade fått ett nytt schema. English 3 hade blivit English 1 (och inte med Ms. Scott) och Choral Music hade blivit Art istället för PE som jag önskat. Matten hade det inte blivit någon ändring på, så jag tackade Ms. Long för hjälpen och gick till kontoret/expeditionen (vad man nu vill kalla det) för att fråga om matten. Schema tanten sa att hon inte hade sett att jag ville ändra det, men att hon skulle kolla på det.

 

Huvudhallen i skolan innan första ringningen

 

Under geometrilektionen blev jag kallad till kontoret där de sa att jag fick byta till Algebra 2 och jag gick dit direkt. De håller på vanliga enkla ekvationer och uttryck som jag är van vid vilket var väldigt skjönt, det är repetition från Algebra 1 som de flesta hade i 9th grade här. I Geometry var det en massa nya termer och enheter, så det här känns som helt rätt val att byta! J

I English 1 håller de på med grammatik och inte litteratur som i English 3, jätteskönt.

I Choral Music var det ganska konstiga människor (esteter *wink wink*) och läraren var snäll men hade väldigt konstiga idéer som jag inte var jättetaggad på att genomföra medan alla andra var det. Det var typ att man på en rast vid Valentines Day skulle gå fram till någon random och börja sjunga… Förstod inte riktigt men skumt var det. På Art sitter vi bara och fyller i en stjärna med valfria färger hittills, det verkar vara en chill kurs.

 

Första rasten hade Klara inte kommit tillbaka från hälsocentralen så jag gick runt med Brittani, en tjej som jag och Klara lärt känna.

Det är inte konstigt att amerikaner är stora…Varenda unge går till automaterna med dricka och snacks i kafeterian och köper minst en chipspåse och en ”socker”dryck. Det finns typ 2 dricka-automater och 3 snacks-automater. Jag och Klara däremot har med oss varsitt äpple och en vattenflaska. Vi delar lunch varje dag nu också för att man inte har tid äta upp en hel lunch, då sparar vi också på vår hälsa (man äter ändå så mycket onyttigt här) och pengar.

 

När jag kom hem pluggade jag typ hela kvällen, som ni såg på senaste inlägget… Det var mycket läxor! Somnade i World History boken en gång.

 

Min almanacka, full av läxor

 

När så gott som allt var klart sov jag i alla fall väldigt gott hela natten.



Kommentarer
Postat av: Pappa T

Gott mos!

Ha d fortsatt bra

2012-08-12 @ 06:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0