To Town

Detta stod i köket när jag kom upp för att äta frukost
Till mig och Klara från Scott
'

Varsin kyckling biscuit den här gången
'

Fick en godisrulle av Ms. Carter för alla rätt
Idag i skolan var jag 1 av 2 som hade fått 100 poäng (max) på gårdagens World History quiz! Hel otroligt i och med att jag bara läste igenom texten en gång utan att förstå särskillt mycket.
Only for "SMARTIES", you know
'
Efter skolan blev det utflykt till Columbus för att kolla på lite olika saker vi inte hunnit med än:
'
Columbus Welcome Center
'
Det var ett fint hus med gammaldags Americansk inredning i
'

Sedan åkte vi till Columbus gigantiska kyrkogård
'

The unknown soldiers from the civil war of America, fighting for the South, the Confederates
Nu förstår jag på riktigt vad Confederate betyder. Jag och Scott gick en sväng genom kyrkogården och han förklarade en massa saker om American history, så som the civil war. Att det var söder och norr mot varandra. Att många (speciellt mörkhyade) tror att södern slogs för att få behålla slaveri, men det trodde inte han. Södern var i alla fall the Confederates. Vissa mörkhyade tycker inte om det på grund av det jag sa innan, men det är typ något man är stolt över när man bor här i söder. Att vara en Confederate. Jag fick ju en tröja, i skolans vinröda färg, av Scott där det stod Caledonia Confederates. Nu har jag lite mer koll på vad det betyder. :)
'

Detta är ett minne av en traditionen som följde efter kriget
När jag pratade med Scott förklarade han också innebörden i denna sten. Efter kriget började man en gång om året att dekorera de okända soldaternas gravar som för att hedra dem och för att det fanns ju ingen släkting som kunde ta hand om gravarna eftersom soldaterna var okända. Det kallades Decoration Day men nu kallas det Memoral Day. Det är en Amerikansk helgdag nu.
Den här tradition började i alla fall här i Columbus, därefter denna sten.
'
Efter att ha vandrat runt på gravplatsen var vi varma och hungriga. Det blev glass med valfria tillbehör på Smackers Frozen Yoghurt http://www.smackersfroyo.com/. Gutt!
'
Lite handling efter det. Vagnen fylldes av frukt och choklad (för att jag och Klara skulle få smaka choklad de har som inte finns i Europa, eftersom jag gav dem Marabou och Klara gav dem Milka).
'
I förrgår hjälpte Scott mig med att läsa MS Studies. Där stod om en flod som förr var viktig för transpotr, som låg nära oss. Så detta är den floden. Tror den hette the Tennessee-Tombigbee Waterway.
'

Mina fina värdföräldrar, Scott och Kelly
'

Och min gulliga värdsyster från Tyskland, Klara

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Wonderful trip and nice to learn about memorial day.

Now I'm on my way to Dublin, Irland with Christer Kay and 4 other friends to play golf and have a great time :-D

2012-08-17 @ 09:21:32
Postat av: Annika J

Intressant att få lite bakgrundshistoria:) Fina bilder!

2012-08-17 @ 16:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0