Jullov med lägereldar

Hej hopp!
 
 
Förra veckan var det terminsprov. Onsdag till fredag var det två 2-timmars prov varje dag. Jag hade inget prov på onsdagen, för jag behövde inte göra något terminsprov i MS studies eller creative writing. På torsdagen hade jag först biology och sen english, det kändes som att jag gjorde bra på båda. På fredagen hade jag world history och algebra, vilka också kändes som att det gick bra på. Efter det slutade jag och gick på JULLOV!!! Jag gicka alltså på jullov den 14e! ;D
 
 
fredag källen gick jag på bio med min kompis, Elizabeth, hennes pojkvän och hans lillebror. (Det var tydligen någonslags dejt mellan mig och lillebrorsan...) Han var jättetrevlig och gentleman och allt men... 16 år och, ja. Han försökte hålla min hand flera gånger under filmen, men jag smsade med Klara för att fly från det.. xP
I alla fall såg vi den nya James Bond filmen Skyfall. Den var ok, för många sega delar dock. 
 
 
Lördag kväll hade Alexa sin födelsedagsmiddag ute med några kompisar som jag fick följa med på. Efter det släppte Alexa av mig vid floden med några av mina kopisar som hade en bonfire. Justin hade sin go-cart där (som jag skrev och visade en bild på när han och Tanner byggde i förra inlägget) och jag fick testköra den!!! 
 
 
söndagen blev det kyrka på morgonen och sedan åkte vi för att fira släktens sena födelsedagar på Steve's sida, i Aberdeen, där vi var för Thanksgiving. Mycket god mat. (:
På kvällen kom Klara och sov över här. Vi är ju vana att vara tillsammans varje dag men nu bor vi i olika familjer och när jullovet kom träffas vi inte ens på dagarna i skolan så vi tänkte att det var dags. Och självklart sov hon i min säng med mig! ;)
Alexa och Mary i bilen på väg till Aberdeen
 
 
Måndag var lazy morning (utan skola!!!) sedan lämnade Klara vid 2.
På kvällen kom Alexas bästakompis Mary Beth (som ni säkerligen kommer höra mer om för hon är här hela tiden) och Alexas två kusiner Kory och Dustin. Vi kollade på film och klockan 12 hade Alexa och Kory redan gått och lagt sig men då sprang jag, Mary och Dustin in i Alexas rum och skrek HAPPY BIRTHDAY! Hon ba Quit! My birthday doesn't start until 2! Haha..
 
 
Som ni kanske förstår var det alltså Alexas födelsedagtisdagen. Vi allihopa trängde in oss i Alexas lilla mustang, det var jag, Mary, Kory och Dustin, och så åkte vi till stan för att käka lunch. Det blev japanskt! 
Steve kommer alltid hem runt 5 och så åker han till gymmet direkt. I tisdags åkte jag med honom och han visade mig hur alla maskinerna funkade. Oh it felt good to exercise! (Var och är fortfarande öm. Men ska nog åka med honom idag också.) På vägen hem hämtade vi pizza och Suzanne hade med sig glass tårta. Efter att ha ätit gick vi (Mary och alla dom) ut och gjorde en stor eld på baksidan. 
Alexa och Kory i pyjamas vid lägerelden
 
 
Idag kom min kompis Haylee hit, och med sig hade hon en utbytesstudent från Danmark som var här förra året och som nu är tillbaka för att hälsa på och bo med Haylee. Patricia heter hon och hon var supertrevlig! De var här i en knapp timme och sedan åkte vi för att Patricia skulle få träffa Klara också. Hos Klara stod vi utomhus och pratade i en dryg timma. Och ärligt talat behöver man inte ha på sig mer än en t-shirt! Det är så sjukt varmt! Ungefär som en svensk sommarnatt.
På kvällen åkte jag till gymmet med Steve igen.
Lexi (Klaras nya värdsyster), Ali (Klaras nya värdmamma), Haylee, Patricia och Klara
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa T

U seem 2 have the greatest of times :-D
Good schoolwork 2!!
Have a wonderful x-mas break
🎅🎄

2012-12-20 @ 17:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0