Saffransbullar utan saffran

Idag var jag så oerhört uttråkade att jag bestämde mig för att baka lusse(SAFFRANS)bullar med amerikanska ingredienser och UTAN SAFFRAN...
 
Först och främst, jag bakar aldrig! Det närmast jag kommer bakning i vanliga fall är när jag äter smeten när syrrorna bakar. (Linnéa och Viola, jag vet att ni saknar det.) Med andra ord är jag inte super säker på mina bakningskunskaper.
För det andra, det finns inte så mycket annat val än att använda amerikanska ingredienser, och man vet aldrig vad som har stoppats i dem innan de hamnar i butiken.
Det var på grund av dessa två anledningar som jag inte köpte lite saffran för 100kr... Risken att misslyckas var för stor. Haha
 
 
Resultat:
 
 
 
 
Det ser faktiskt bättre ut på bilderna... Innan de var inne i ugnen såg de ut som bajskorvar. På bilderna ser de nästan gula ut!
 
I alla fall smakade de inte tillräckligt sött och mjölet här gjorde så de smakade som vetebröd, dock blev det faktiskt bättre än var jag trodde det skulle bli. Steve och Susanne sa att de gillade dem. Så jag är absolut nöjd med mitt verk!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Receptet jag skickade kanske hjälpte lite...
Men, som du skriver - de ser gula och goda ut! Hur fick du dem gula utan saffran?

Svar: Dom blev inte gula, men av någon anledning såg de gula ut på bilderna, egentligen var de bruna. Tack för receptet förresten!
Amanda Jacobsson

2012-12-23 @ 08:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0