Den mirakulösa guacamolen

Igår (onsdag) var jag, Alexa och Mary och åt sushi till lunch, på Little Tokyo i Columbus. 
På eftermiddagen jul-skypade jag med min familj och släkten som är i Stockholm nu och firar jul (utan mig). Detta är min första jul utan min kära, älskade och saknade familj.
På kvällen gick vi på bio och såg This is 40. Den var rolig.
 
 
 
Idag lagade jag min första riktiga middag i USA! (Min förra vfamilj hade inte råd att köpa ingreidenser för mig att laga med, därför jag inte har lagat något innan...) Gissa vad det blev, den tyyypiska fredagsrätten i Sverige: TACOS!!! (fast nu var det ju pannkakstorsdag, men i USA gäller andra regner)

Det blev succé! Speciellt guacamolen av någon anledning. Det roliga var att guacamolen var helt och hållet inproviserat gjord av mig. Hemma när min familj gör guacamole använder vi 2 avocado och guacamole kryddmix. Här fanns bara mix för köttfärsen. I alla fall använde jag bara en avocado, för jag trodde inte det skulle bli så bra och därför inte så mycket gå åt. FEEEL! Alexa och Mary smakade när jag inte såg och kom och sa att jag måste göra mer. Så det blev att vi åkte till affären och köpte 3 mer avocado. 
 
Skilladen mellan min och deras tacos sa de var att de brukar ha ris och bönor i sina, men inte gurka och majs (och Amandas special-guacamole, så klart). Gurka i tacos tycket Steve och Susanna smakade bra.
 
 
 
Amandas tacos:
  • Tortillabröd
  • Köttfärs+kryddmix
  • Gurka
  • Tomat
  • Isbergssallad
  • Majs
  • Tacosås
  • Gräddfil
  • Guacamole
  • Riven ost
 
Amandas mirakulösa guacamole:
  • Avocado
  • Gräddfil
  • Tacosås
  • (Köttfärs)kryddmix
  • Gullök
  • Vitlökssalt
  • Vitlökspulver
  • Gullöksflingor
 
 
Guacamole till folket!

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Yummy yummy
Great that your cooking was a success
Next time you can do "Swedish meatballs med lingon". Det är nämligen namnet på Carl-Einar Häckners varieté show som vi skall på ikväll.
:-D

Svar: Japp, nästa gång blir det nog köttbullar
Amanda Jacobsson

2012-12-28 @ 14:39:44
Postat av: LillaLimphaanLojnojaLinnéisenLOLinnéa

Yummy yummy in my tummy! jag vill oxå ha tacos och guacamole! :P vi får göra ditt recept nästa gång! 👍

Svar: Låter bra! Om ni har alla de konstiga, Amerikanska ingredienserna, så klart.
Amanda Jacobsson

2012-12-29 @ 01:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0