Basket ersätter Fotbollen

Nu när (amerikanska) fotbollssäsongen är avslutad, har basket säsongen kommit igång. Så i fredags och idag (tisdag) var vi på de första basketmatcherna.
 
I fredags var det 3 matcher. Först 9ans killag, sedan tjejlaget och sist killaget. Sista matchen, när killarna spelar, är det fullt på läktaren och det är faktiskt väldigt kul och spännande att titta på. Det går fort och har varit bra motstånd. Dock behövde vi lämna efter 2a perioden av 4, i fredags för att vi skulle köpa mat och sedan åka hem för mötet med Kim.
 
Vi gick till bensinsationskiosken för att köpa lite friterat till middag (friterat är typ det enda de har där). Han som jobbar där pratar jättemycket, men typ sämre engelska än mig. I alla fall så fråga han vad vi ville ha och jag sa chicken tender. Han tog resten av den friterade kycklingen som fanns kvar + en vinge, sedan frågade han om jag gillar onionrings och jag sa lite tveksamt ja och då stoppade han drygt 10 st onionrings i påsen, sedan åkte det också med en stor friterad potatis. När han var klar sa han "Säg ett pris!". Klara ba "1 dollar", det tyckte jag var lite snålt så jag sa $2! xD Han sa bara okay. Jag fick alltså en påse full med mat för ca 14 kr. Inte illa! ^^ Han slängde också med massa honey mustard och ketchup. 
 
När vi kom ut från affären kom det några bilar från "the car wash" där några vi känner hänger ibland när de inte har något bättre att göra... (Jag var med där förra fredagen :P). I alla fall så var de på väg därifrån och vi kunde få skjuts hem av Ivan. Kelly och Scott hade inte riktigt pratat klar med Kim så vi gick in i Klaras rum för att öppna matpåsen och börja våran festmåltid.
 
Fest med friterad kyckling i sängen
 

I lördags sov vi länge och sedan åkte vi och tittade på nya huset. På kvällen åkte vi och nattshoppade på Walmart.
 
Nattshopping
 
 
I söndags åkte vi till kyrkan för första gången med Scott. På vägen hem stannade han på ett jordnötsfällt och vi gick ut och fick smaka på färska jordnötter. Jag gillade dem!! 
 
Skala jordnötter på jordnötsfältet
 
 
Igår, måndag, firades Veterans Day på skolan. Alla i high school gick till idrottshallen på rasten och där var det någon demostration av soldater, bandet spelade, kören sjöng och min engelskalärare, Mrs. Counts, sjöng.
 
Efter skolan blev det ovanligt nog lite plugg för min del och sedan lagade jag och Klara middag för första gången här. (För att vi inte hade något val, vi visste inte ens om vi fick.) Det blev en halvt misslyckad risröra med korv.
 
Soldatparad (eller nånting)
 
Bandet
 
Engelska plugg med Marabou
 
Matlagningen är i full gång
 
 
 Idag, Tisdag, var den andra basketbollmatchen. SPÄNNANDE!!! De 2 första perioderna låg vi under med typ 10 poäng, 3e perioden ledde vi med 10 poäng och sista var det jätte jämt tills vi började slarva och de andra vann med 63-57.
 
Vi är vita
 
Publik
 
53-53 och 2:34 min kvar av sista perioden
 
Aningen mer peppad publik
 
57-63 och 2,5 sekunder kvar, men inte gav de upp för det inte
 
 
 
Som sagt, efter detta får vi se när jag får tillgång till internet igen... Tills dess får ni ha det kanon! Och jag ska göra det bästa jag kan med att försöka hålla humöret uppe här.
 
Puss & Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Keep that great spirit up Amanda
I know U can
:-D

2012-11-15 @ 01:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0