ShowChoir och Progress Report

Efter skolan i torsdags åkte jag och Klara till MiToro's med några kompisar från skolan, Brett, Ivan och John-John (Jonathan, en bra kompis till Ivan), för en sen lunch. 
 
Precis när vi hade betalat kom Joy (områdesansvariga) och Kim (kontaktperson), som planerat, och hämtade oss för att vi skulle åka och kolla på Kelseys (Joys barnbarn) collegeuppträdande i Fulton. Ungefär en timmes bilfärd och väl där plockade vi upp en rysk och en thailändsk utbytesstudent. Jag var ärligt talat lite besviken, för jag trodde att det skulle vara värsta stora grejen, men jag kunde ungefär jämföra det med musikaler på 1ans eller kankse 2ans gymnasienivå i Sverige. Det var absolut inte dåligt, jag hade bara för höga förväntningar. Och stället där vi var såg precis ut som Danderyds Gymnasiums aula, fick väldigt stor lust att gå upp på scen och sjunga med dem. ;) Det är något jag saknar, musiklektioner. I alla fall så var det typ färre personer där än vad det brukar vara på konserter jag haft med mina skolor i Sverige. Men missförstå mig inte, det var bra! :) De kallar det ShowChoir.
 
 
 
 
Jag fick min Progress Report denna veckan. Jag har A i 5 ämnen, Mississippi Studies, Creative Writing, World History, Algebra 2 och Art 1, och C i 2, Biology 2 och English1.
 
Tyler, Brett och Justin på väg till datakontoret under Creative Writing lektionen
 

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Congratulation on your fine grades!
Next semester you light could look if it's possible to take music/art class...
Have a great week

2012-11-12 @ 10:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0