Den smarta svennen

I torsdags fick vi våra Report Cards! Det är typ som mitterminsbetyg i Sverige. Här har de delat upp läsåret i 9veckorsperioder, detta var ett betyg för den första 9veckorsperioden. Jag hade 5 A och 2 B
  • Mississippi Studies - 90,25
  • Creative Writing - 98,7
  • Biology 2 - 80,92
  • English 1 - 86,82
  • World History - 94,62
  • Algebra 2 - 97,77
  • Art 1 - 95,5 
(Det där är också mitt schema, ordningen de står i.)
 
Algebra är absolut mitt starkaste ämnen. Jag fick alla rätt på 9weekstest i Algebran och vann "klistermärkstävlingen" (om man gjorde bra på test och uppgifter fick man ett klistermärke). Läraren kom fram till mig och sa att jag vunnit och att jag fick välja mellan frukost från Krispy Kreme på måndag eller 10 st läxpass. Jag valde läxpassen vilket ger mig full poäng på 10 läxor trots att jag inte gör dem. (Läxor räknas in i betygen här och på min Progress Report hade jag 94 för att jag missade att göra en läxa, annars hade jag haft 100.) 
 
Folk försöker verkligen inte här... 90% av alla quiz, test och prov är multiple choice, vilket betyder att man har alternativ till varje fråga:
Vilket är Amandas starkaste ämne i skolan?
A) Mississippi Studies
B) English 1
C) Algebra 2
D) Biology 2
Eller match, para ihop:
Scott  __       a) värdsyster
Kelly   __       b) area cordinator
Klara  __       c) värdmamma
Joy     __       d) värdpappa
Trots detta får vissa inte godkänt... Och det är få som har lika bra betyg som jag, och detta är ett extraår för mig, som inte ens räknas in i min merit när jag kommer hem till Sverige igen. När jag säger det till folk i skolan förstår de ingenting! Man kan nästan se ett ? över deras huvuden. "Why are you doing this?" är en av de vanligaste frågorna jag får. ;)
 
Det var lite om skolan det. 
 
Från er smarta Amanda ;D 

Kommentarer
Postat av: Annika J

Fantastiskt bra! Och du som var orolig de första veckorna😄

2012-10-15 @ 01:01:09
Postat av: Pappa T

Me like
U the best
Keep it up but don't forget to have a great time
:-D

2012-10-18 @ 16:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0