En vecka hos Joy

Nu har jag bott en vecka hos Joy, min områdesansvariga, som bor på andra sidan Caledonia från där vi bor. Det var en en upplevelse i sig, att få testa att bo hos en annan världfamilj.
 
På lördagen, då vi kom dit, kom det 3 utbytesstudenter och hälsade på. Jonas, som jag har skrivit om innan, och 2 andra killar. Först satt vi ute och pratade och diskuterade skola och annat och sedan gick vi in och kollade på film. Mysig kväll. :)
 
På morgnarna tog vi en annan skolbuss en vanligt (såklart) och det var min MS Studies lärare som körde den. Vanligtvis, när vi är hemma, är vi ju de sista som går på bussen, nu var vi nästan först, vilket också var kul att uppleva, att få se bussen köra runt och plocka upp barn över allt. ;) Efter skolan tog vi den vanliga bussen hem och så kom Joy och hämtade oss vid 5-6.
Joy har 3 valpar som vi fick lov att ta ut och gosa med ibland. SÅÅÅ SÖÖÖTA!!! ♥ Hon fick också 4 nya valpar i torsdag som hon inte visste var på väg. Otroligt små!!! Hon matade dom med nappflaska! ^^

4 veckor gammal valp
 
På torsdagen var det dags för en hemma-volleyboll-match. (Vi har gett upp hoppet om att gå med i teamet för de har inte hört av sig och säsongen är ändå snart över.) I alla fall så gick jag och Klara till skolan... Inte det smartaste i och med att det inte finns någon bra stans att gå på vid sidan av vägen så vi var tvungna att gå på vägen, där bilarna kör i 70 km/h. På vägen var det en bil som hade kört i diket och en gubbe som var där för att hjälpa till sa: "So y'all are just randomly walking on the road?". Hahaha, det är helt oförståligt för amerikanarna att någon väljer att gå. Det alternativet finns liksom inte för dem.

Walking on the road
Väl framme (och tro det eller ej, vi kom fram... levande! ;) ), träffade vi Justin, en kille från min Creat Writing klass, och satt och pratade lite med honom medans vi tittade på den första matchen. (Han fixade förresten så jag kunde använda min iPhone att smsa och ringa med här istället för samsungen som vi köpte.) De vann första matchen! :D I pausen gick jag och Klara till Dollar General och köpte lite choklad och tuggummi. Sedan kollade vi lite på andra matchen (som de också vann) men stod mest ute och pratade med Justin och hans kompis och de frågade om vi ville fölaj med dem och äta på MiToros efter matchen. Det ville vi såklart. Det var jag, Klara, Justin, Justins kompis och Justins tjej Ali som åkte dit och åt. Trevligt! 
Joy hämtade oss 8:30.
 
I fredags var den andra hemma matchen i amerikansk fotboll! Åter igen var vi tvungna att , och det var värre denna gång med alla bilar som var på väg till matchen (det tar ungefär 20-30 minuter att gå). Halvvägs stannar en bil och föraren frågar om vi vill ha skjuts. Det var våran trevliga buss chaufför, så vi hoppade in. Han skulle jobba på sidag av planen med någon mätsticka, så han kom in grattis och sa att han möjligtvis kunde ta med oss in grattis också. Det funkade! Så vi sparade $5 var. ;) 
Inne mötte vi Klaras kompis Brook och Kyle, som vi brukar äta lunch med, som vi stod tillsammans med under hela matchen. Och observara STOD! Man sitter endast ner under halvtids-pausen. Detta var första matchen Caledonias fotbollslag förlorade för säsongen. Det blev 0-35. :( Men det var mot New Hope vilket typ är våra största fiender. 

Matchen är i full gång
New Hopes band spelade i pausen
Efter matchen var vi bjudna till Annika, en annan tysk utbytesstudent i skolan. Hennes värdfamilj bodde i ett jättefin, stort hus. Vi var de enda från Caledonia, alla andra var från (förbaskade) New Hope. Det var en tjej från Norge, en kille från Danmark, deras värdsyskon och 2 andra tjejer härifrån. Det bjöds på massa goda, onyttiga saker och vi spelade Just Dance. Väldigt glada personer och det var kanon-kul "4/5 toasters". 

 Den danska killen kör Just Dance med sin värdpappa

Alla andra tittar på
 
Igårkväll, lördag, var det "Movie on the mound" i Caledonias park, som jag och Klara gick till. Då visar de en film på big screan och alla får ta med sig stolar eller filtar och sitta på graset. Jag tror dom har det varje eller varannan lördag. Den här gången var det den nya Tintin som visades. Vi hittade dock ingen vi kände där så det var lite tråkigt.
 
Och idag har jag inte gjort någonting! :D Chill
 
Hoppas ni förlåter mig för att jag inte skrivit på ett tag! :)
 
Pöss och Kram! ♥ 

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Wonderful stories
You seem to have a great time
Pöss pöss

2012-09-17 @ 09:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0