Ett nytt år

Den sista dagen av 2012 åkte jag och min värdfamilj till Columbus och shoppade lite. Jag bytte en grön-rutig kappa jag fått i julklapp till en vinröd jacka. Sedan åt vi sen lunch på Appelbee's och till efterrätt blev det Krispy Kremes munkar. Mums!

På kvällen kom Justin, Ali och Tanner och hämtade mig för att åka till stan (Columbus). Där blev det middag på Appelbee's och efter det lite "häng" på Walmart(där vi träffade några andra) tills vi blev utslängda. Förvånansvärt många var där och handlade på nyårsafton.
På vägen tillbaka till Caledonia stannade vi på en fyrverkeri affär, sedan firades nyår vid floden med smällare och några hoppade i den kalla floden.
Jag var tvungen att vara hemma 12:30 och det var jag också.

 

Typ 10x20 stor affär med endas raketer och smällare
 
Dålig kvalité, men det är i alla fall från doppet i floden. De hade ganska bråttom upp, kan man säga



Torsdagen den 3e var skolan igång igen och jag har två nya ämnen; US government istället för MS studies och Public speaking istället för Creative writing. Vi fick också betygen från förra terminen och jag har 2 B och 5 A!

 


fredagskvällen åt jag med min vfamilj och deras vänner på Huck's i stan.


Lördagen åkte vi till Steves (vpappa) föräldrar och hade vår sista (uppskjutna) jul med släkten. God mat och julklappsöppning.


Söndag morgon åkte vi till kyrkan, sedan åkte jag och Alexa och åt lunch hos hennes mormor och morfar och de hjälpte oss med wifi, som vi sen åkte och köpte en router för. Så nu har jag wifi hemma! :D


Måndag var det skola igen, men idag, tisdag, stannade jag hemma för att jag har fått en kraftig förkylning över mig. Jag var hos doktorn och fick vänta i 2 timmar på att få en pinne på tungan, en sticka i näsan, en nål i vänstra skinkan och recept på medicin som ska hämtas imorgon bitti. Jag har tydligen streptokocker. :( Doktorn sa också att jag borde stannar hemma imorgon och så får det bli.


Jag kom just på att jag inte har sagt att jag åker till Florida imorgon!!! Det är med min amerikanska organisation ASSE och vi ska till Disney World!!! Jag åker imorgon vid lunch och kommer tillbaka måndag kväll. IPhone väder-appen säger att det ska bli bra väder med 25-28 grader C där! Taggad!

 

 

 

Florida, Here I Come!!!


Kommentarer
Postat av: Annika J

Bra betyg!!! Och vad kul du ska ha i Florida🎢✈

2013-01-09 @ 23:40:05
Postat av: Pappa T

Great grades
GET WELL
Have fun in FL
:-)

2013-01-09 @ 23:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0