Stormvarningen försenade skolan

Så... Jag har börjat tappa vikt! Imorse låg jag på +11 pounds från min "svenska" vikt, för ett tag sedan låg jag på +16 pounds. Har börjat gå till gymmet med pappa Steve. Hittills har jag gått 4 gånger. Onsdag, torsdag förra veckan och måndag, tisdag denna. Idag tror jag det får bli en pause, har ganska mycket träningsverk. Detta känns i alla fall som en himlans bra grej och jag ska verkligen försöka hålla igång det!
 
 
Måste ju också berätta om stormvarningen som kom igår! På eftermiddagen igår ringde skolan och sa att skolan inte börjar förns klockan 10 imorgon (vilket var idag), för att det skulle vara tornado här runt den tiden då skolbussarna kör. När Steve kom hem visade han mig och Alexa hur vindskyddsrummet funkade och var ficklampor och radio fanns, det fanns också en färdig frysbox med mat i garaget. Det var också 20+ och ovanligt fuktig luft igår, så man kunde känna att vädret had något tankarna! Vi hade till och med en tornado övning i skolan, då alla var tvugna att sätta sig på golet emot en vägg:
 
På kvällen var det lite blåsigt, men inget ovanligt. På natten däremot slog regnet mot min fönsterruta, trots att jag har ett altantak som går ut typ 2 meter från väggen. Hörde dock bara en åskknall och på morgonen när jag vaknade var det bara lite blött på marken. Skolan var fortfarande uppskjuten och dagen innan hade jag bett min kompis Justin att komma och hämta mig för att jag inte visste när skolbussen skulle komma. 8:50 ringde han och sa att han var i Columbus för att köpa frukost och frågade om jag ville ha något. Det blev självklart ett JA. Bussen passerade klockan 9, då jag precis hade ätit frukost. Det roliga är att det är precis som i The Sims, stannar bussen och tutar i typ 5 sekunder om jag inte redan är ute. I alla fall så kom Justin 9:50 och vi kom till skolan precis när första klockan ringde. Och eftersom onsdagar är kort dag hade vi bara skola i 3 timmar idag.
 
Lugnet före stormen
(det där är inte huset jag bor i men det står på baksidan av min värdfamiljs tomt)
 
 
 
Bilder från helgen:
 
Här hänge vi på walmarts parkering lördag kväll ;)
 
Värdmamma Suzannes födelsedag var den 14e januari men firades med släktingar i söndag.
Så såg tårtan ut (:

 
 
Puss & Kram SkumBanan!

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Blowing in the wind
Hope everything is ge-reat and your BIG day (feb 8) will be awesome.

2013-02-07 @ 00:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0